Szolgáltatások kezelése

A Szolgáltatások termékek, de mégsem azok?

Miért igaz a fenti állítás? Egy külön ablakban ugyanúgy történik a szolgáltatások rögzítése, mint a termékeknél annyi különbséggel, hogy ennek nincs készlete.

Gondoljunk csak bele: szolgáltatás lehet például: bevizsgálás, kiszállás, házhozszállítás, stb.. Ezeknél nincs értelme a készletkezelésnek!

Ha felrögzítünk néhány terméket szállítólevélre a programban, akkor ugyanúgy felvihetünk szolgáltatásokat is.

A szolgáltatásoknak külön csoportokat is létrehozhatunk, valamint cikkszámot, mennyiségi egységet, áfa-t, nettó árat, és megjegyzést is megadhatunk.

Szállítólevél készítésénél a következőképpen működik a “Szolgáltatások” modul:

  • Elkészítjük az alap szállítólevelet (ügyfél kiválasztás, termékek kiválasztása, árazás)
  • Ezután a Szolgáltatás gombra kattintunk, majd a listából kiválasztjuk dupla kattintással azt a szolgáltatást, melyet szeretnénk rögzíteni a szállítólevélen
  • Természetesen több szolgáltatás is felvihető a termék mellé
  • Szállítólevél véglegesítése előtt alkalmunk van megnézni egy Előnézetet is
  • A későbbiekben megnézhetjük egy kiválasztott szolgáltatás “történetét”. A szolgáltatásoknál az ablakban meg kell jelölni egy sort, majd a Termék történet gombra kell kattintani. Ugyanitt fájlt (akár magát a szállítólevelet) csatolhatunk is a termék adott történetéhez.