Egyedi erp rendszer logó

Értékesítések

Egy termék „útja” a szoftverből az ügyfélhez – Értékesítések az eladó és a vevő között

Termékek kezelése - alapok

A Navigáló gombsor

Termékek kezelése

A Navigáló gomsor segítségével szinte mindent tudunk tenni az adatokkal. Kezdve az új sor hozzáadásától/törlésétől a szerkesztésen át a szűrésig.

Ez a gombsor tudásának ismerete azért is nagyon fontos, mert minden egyes ablakban, modulnál találkozunk vele.

De lássuk, hogy melyik gomb mire való:

Ügyviteli rendszer: ugrás a legelső sorra A legelső adatsorra ugrik a program. Ez mindig az aktuális rendezettségtől függ (ha névsor szerint van a táblázat rendezve, akkor például más sor lesz az első, mintha darabszám szerint lenne rendezve. Ha a legelső sor az aktuális (azon állunk), akkor szürke a gomb.

Ügyviteli rendszer: előre lapozásA program felfelé “lapoz”. Ugyanaz a funkciója, mint a billentyűzet PageUp gombjának. A Lapozás figyelembe veszi, hogy az adatt monitoron levő táblázatban hány sor fér ki és annyival ugrik felfelé. Ha a legelső sor az aktuális (azon állunk), akkor szürke a gomb

Ügyviteli rendszer: előző sorra ugrikA program az előző sorra “ugrik” a táblázatban. Ugyanaz a funkciója, mint a billentyűzet felfele nyíl gombjának. Ha a legelső sor az aktuális (azon állunk), akkor szürke a gomb

Ügyviteli rendszer: felfelé lapozásA program lefelé “lapoz”. Ugyanaz a funkciója, mint a billentyűzet PageDown gombjának. A Lapozás figyelembe veszi, hogy az adatt monitoron levő táblázatban hány sor fér ki és annyival ugrik lefelé. Ha a legutolsó sor az aktuális (azon állunk), akkor szürke a gomb

Ügyviteli rendszer: ugrás a legutolsó sorraA legutolsó adatsorra ugrik a program. Ez mindig az aktuális rendezettségtől függ (ha névsor szerint van a táblázat rendezve, akkor például más sor lesz az utolsó, mintha darabszám szerint lenne rendezve. Ha a legutolsó sor az aktuális (azon állunk), akkor szürke a gomb.

Ügyviteli rendszer: Új, üres sor létrehozásaÚj, üres sort visz fel a táblázatban. Ez a gomb nem minden ablaknál engedélyezett. Például a jelentéseknél ez a gomb rejtve marad.
Ügyviteli rendszer: Tétel törléseKitörli az aktuális tételt. Törlés után nem lehet visszaállítani az adatot! Ez a gomb nem minden ablaknál engedélyezett. Például a jelentéseknél ez a gomb rejtve marad.

Ügyviteli rendszer: sor szerkesztéseSzerkesztés gomb.A legtöbb táblázatban alapértelmezetten nem lehet direktben átírni az adatokat, biztonsági okokból. Például a felhasználó “ráteszi a teáscsészét” a billentyűzetre és véletlenül értelmetlen betűkre átír egy fontos adatot. Ez a gomb arra szolgál, hogy szerkesztési üzemmódba teszi az aktuális sort. Ez a gomb nem minden ablaknál engedélyezett. Például a jelentéseknél ez a gomb rejtve marad.

Ügyviteli rendszer: Sor mentéseMentés gomb.Ezzel a gombbal tudjuk elmenteni a módosításokat. Csak akkor elérhető (kattintható), ha új sort vittünk fel előzőleg, vagy az adott soron rákattintottunk előzőleg a Szerkesztés gombra.
Fontos: e gomb lenyomása után már NEM tudjuk visszaállítani az előző állapotot! Ez a gomb nem minden ablaknál engedélyezett. Például a jelentéseknél ez a gomb rejtve marad.

Ügyviteli rendszer: Szerkesztés vagy felvitel érvénytelenítéseMégsem gomb. Ha a sor felviteli, vagy szerkesztési üzemmódban van, ezzel tudjuk visszavonni a beírt értékeket az előző állapotra. Fontos: ha a Mentés gombra kattintottunk, akkor a Mégsem gomb már NEM használható! Ez a gomb nem minden ablaknál engedélyezett. Például a jelentéseknél ez a gomb rejtve marad.

Ügyviteli rendszer: sor frissítéseFrissítés gomb. Több felhasználós programban van szerepe. Ha rákattintunk, a program újra frissíti az adatokat az adatbázisból.

Ügyviteli rendszer: Könyvjelző mentésKönyvjelző mentése gomb.Ha rákattintunk, a program megjegyzi a jelenlegi tétel sort. Ezután bárhová elnavigálhatunk és a “Könyvjelzőhöz megy” gombra kattintva visszaugrik a tételre. Egyszerre csak egy tétel tehető be könyvjelzőbe.

Ügyviteli rendszer: Ugrás a könyvjelzőreKönyvjelzőhöz megy gomb. Ráugrik a korábban elmentett tételre. Ha nincs könyvjelző elmentve, ez a gomb inaktív.

Ügyviteli rendszer: Szűrő gombSzűrő gomb. Kattintásra előjön egy szűrő ablak, melyben komplex szűrő feltételeket adhatunk meg a táblázat adataira. Pl. a cégnév tartalmazza a “Gu” szótöredéket és az irányítószám 1151 legyen és a státusz “Fontos ügyfél”

Tekintse meg az online bemutatókat az ERP rendszerrel kapcsolatban az alábbi gombra kattintva
Amennyiben szeretné, szakértőnk felveszi Önnel a kapcsolatot, hogy átbeszéljék az Önök igényeit

Értékesítések - Szállítólevél készítése

A Raktár program Szállítólevél + Számla moduljában lehet kiadni a termékeket ügyfélnek. A kiadás csökkenti az adott tételek mennyiségét. Ez a lényege az értékesítések funckiónak.

A kiadást utólag is meg lehet nézni: ki, mikor, kinek, milyen tételből mennyit adott ki. A kiadás a vevő kiválasztásával indul. Miután kiválasztottuk a vevőt, megjelenik a Kiadás fő ablak.

Az ablakban két táblázatot láthatunk:
• A felső táblázatban láthatjuk a Termék karbantartás modulban felvitt termékeket
• Az alsó táblázat a “Kosár”, a betett termékekre vonatkozik a kiadás.
Mindkét táblázatban használhatjuk a Navigáló gombsort.

1. A felső táblázatban rákattintunk a kiadandó termékre. 
2. Beírjuk a mennyiséget
3. Ha nem felel meg a felajánlott ár, átírhatjuk.
4. Az Enter billentyűre kattintva (vagy dupla kattintással a felső táblázat termék során) hozzáadjuk a kosárhoz.
A tétel bekerül az alsó táblázatba (a Kosárba) és folytathatjuk a következő tétellel. 

Ha az összes tételt felvittük, kattintsunk a Véglegesít gombra.

A Véglegesít gombra kattintáskor a program megjeleníti a Jóváhagyás ablakot:

Itt két fő lehetőség van:

  1. Szállítólevél:
    Ha rákattintunk, az Ügyviteli Rendszer levonja a raktár készletet a megadott mennyiségekkel kinyomtatja a szállítólevél bizonylatot a megadott példányszámban.
  2. Számla:
    A program a háttérben elkészíti a szállítólevelet (de nem nyomtatja ki), levonja a raktár készletet és megjeleníti a Számla ablakot, melybe betölti a kosárban szereplő tételeket a megadott árral és mennyiséggel.

Fontos: ha már a számlázó ablak megjelent, az Ügyviteli Rendszer már levonta a készletet, ezért, ha a számlázó ablakban Mégsem gombbal kilépünk (mert meggondoltuk magunkat), a Mozgás Böngészésben érvényteleníteni kell a szállítólevelet!

Értékesítések - Szállítólevél készítése - több terméknél keresés

Ha sok termékünk van, a fenti táblázatban kereshetünk is.

Szallitolevel3
  • A Vonalkód gomb lenyomásával az Ügyviteli Rendszer a kereső szövegdobozban vonalkódra keres. Ebben az üzemmódban csak akkor kezdődik el a keresés, ha a vonalkód 13 számjegyű. Be lehet állítani más hosszúságú vonalkódokat is a Beállításokban.
  • A Megnevezés (vagy, ha az Ügyviteli Rendszer úgy van beállítva, akkor Saját Cikkszám) gomb lenyomásával az Ügyviteli Rendszer Megnevezés, vagy Saját Cikkszám mezőre keres. A program a Beállításokban beállított érték szerint:
  • vagy azonnal keres (ha begépeli, hogy “ku”, rögtön ráugrik az első “ku”-val kezdődő tételre)
  • vagy az Enter gomb lenyomására (ez a beállítás akkor hasznos, ha több ezer termékünk van)
  • Az Extra keresés gombra kattintva az Ügyviteli Rendszer egy kis kereső ablakot hoz be, mely segítségével bármely adatmezőre kereshetünk, vagy szűrhetünk (akár szótöredékre is).

Értékesítések - Ügyfélrendelés kezelése

Elképzelhető, hogy van egy webáruházunk, amelyből érkeznek az ügyfél rendelései. Ezt egyszerűen le lehet kezelni a programban. Most a rendeléstől a szállítólevél készítésig nézzük meg a folyamatokat.

Tekintse meg az online bemutatókat az ERP rendszerrel kapcsolatban az alábbi gombra kattintva
Amennyiben szeretné, szakértőnk felveszi Önnel a kapcsolatot, hogy átbeszéljék az Önök igényeit
A rendelés elkészítése

Az ügyfélrendelés menü megnyitásakor ki kell választani az ügyfelet. Ezután láthatunk egy 2 részre osztott ablakot.

A felső részben találhatóak a menük, valamint a termékek, az alső rész pedig a kosár, ahová tesszük majd a megrendelt terméket.

A rendelt terméket duplakattintással tehetjük be a kosárba.

A Véglegesítés gombbal lezárjuk a rendelést. Az ügyfélrendelés böngészésénél megtekinthetőek a már elkészített rendelések. Megnézhetjük, hogy melyik felhasználó, melyik ügyfélnek mikor és mit rögzített.

Szállítólevél készítése ügyfélrendelésből

Most nyissuk meg a szállítólevél készítést. Válasszuk ki azt az ügyfelet, akinek készítettük a megrendelést.

Miután ezt megtettük, akkor a menüből válasszuk ki az Egyéb►Adatok betöltése► Ügyfél rendelés betöltése opciót. A program ilyenkor felajánlja az összes rendelést a kiválasztott ügyfélhez. 

A Betöltés Szállítólevélbe gombra kattintva bekerülnek a szállítólevélre a rendelés tételei.

A Bezár gombbal térjünk vissza a Szállítólevél készítéshez. Már láthatjuk, hogy tényleg bekerültek a rendelés tételei.

Ha véglegesítettük a szállítólevelet, akkor érdemes megtekintenünk az ügyfélrendelés böngészést. Láthatjuk, hogy a tételeknél a Kiadva oszlopban a program bepipálta a rubrikákat:

Egyedi ERP rendszer - Ügyfél rendelés kezelése
Tekintse meg az online bemutatókat az ERP rendszerrel kapcsolatban az alábbi gombra kattintva
Amennyiben szeretné, szakértőnk felveszi Önnel a kapcsolatot, hogy átbeszéljék az Önök igényeit