Vevői egyenlegek - akár a hó végi elszámolásokhoz

A vevőink lehetnek egyenlegek is befizetéssel és értékesítésekkel együtt.

Nagyon sok ügyfél szereti azt a “kényelmet”, hogy nem kell foglalkoznia a pénzzel, a fizetéssel, csak havonta egyszer. Ezeknek a cégeknek kínál egy nagyszerű megoldást a Vevői egyenlegek modul. 

A program rögzíti, hogy mely ügyfeleknek mennyi az egyenlege (ami akár mínuszba is mehet), s hó végén el lehet azt számolni. 

 

Hogyan lehet felhasználni?

Például szállítólevél készítésekor be lehet jelölni a programban, hogy levonja-e a vevői egyenlegből a vételárat, vagy sem.

Minden ügyfélnek saját egyenlege van, mely mínuszba is mehet. Az ügyfél befizethet az egyenlegére egy nagyobb összeget, melyet fokozatosan levásárolhat. A program nyilvántartja ügyfelenként az egyenlegből történt vásárlásokat a programban. Még azt is jelzi, hogy kinek van tartozása a Raktár szoftver nyilvántartása szerint.

Nézzünk egy folyamatot az egyenlegek nyomonkövetéséhez...

1.Meglévő ügyfélhez rögzíteni kell az egyenleget (ami például hó elején befizet).

2. Az ügyfeleknél megtekinthetjük közben, hogy összesítve kinek mennyi az egyenlege, valamint leszűrhetjük azokat az ügyfeleket is, akiknek tartozásuk van (azaz mínuszban van a Vevő egyenleg).

Ügyfélnyilvántartás – Vevő egyenleg

“Kinek van tartozása?” mód bekapcsolása

Vevő egyenleg – tartozása van az ügyfélnek

3. Készítünk egy Szállítóvelet, s a végén beállítjuk, hogy a Vevő egyenlegből legyen levonva a végösszeg.

Miután beállítjuk, hogy mely ügyfélnek készítünk Szállítólevelet, megjelenik ennél az ügyfélnél az egyenlege

Bepipáljuk a “Vonja le az egyenlegből?” részt. Ezáltal a végösszeg levonódik az ügyfél egyenlegéből

Ezután tekintsük meg a Vevő egyenleg ablakot. Láthatjuk, hogy a program automatikusan levonta az ügyféltől az összeget, s egy új sorban is megjelenítette a elvonás miértjét: